Renault F1

Renault F1 je francúzsky  automobilový tím Formuly1, vlastnený rovnomennou automobilkou. V šampionáte Majstrovstiev sveta F1 sa zúčastňuje s prestávkami od roku 1977 ako konštruktér monopostov i ako dodávateľ motorov a inovatívnych technológií.

Tím Renault F1 má sídlo a riadiace centrum v britskom  Enstone, kde sa zároveň vyvíjajú a konštruujú šasi monopostov. Motory dodáva vývojové centrum vo Viry-Châtillon pri Paríži.

Debut Renaultu vo Formuli 1 bol na Veľkej cene Spojeného Kráľovstva v roku 1977, kde tím predstavil monopost Renault RS01. Revolučným prvkom bolo použitie turbomotora, ktoré sa rýchlo rozšírilo práve podľa vzoru francúzskej značky a úspechu tohto riešenia. Práve motory značky Renault stáli v 90. rokoch za úspechmi tímov Williams a Benetton, ktoré získali 5x titul majstra sveta a 6x Pohár konštruktérov.

Po deviatich sezónach obmedzil Renault svoje pôsobenie vo Formuli 1 na dodávku pohonných jednotiek a na pretekárske okruhy sa vrátil odkúpením tímu Benetton v roku 2002. Výrazné úspechy dosiahol tím zásluhou Fernanda Alonsa a Giancarla Fisichellu v sezónach 2005 a 2006, ktorí získali pre Renault pohár konštruktérov. Dominanciu značky na okruhoch potvrdil Alonso ziskom a následnou obhajobou titulu majstra sveta medzi jazdcami. Celkom do roku 2007 Renault F1 získal 8 pohárov konštruktérov 113 a 154 prvé pozície.

Renault je zatiaľ jediný francúzsky tím, ktorý získal Pohár konštruktérov Formuly 1 s vlastným monopostom i motorom. Víťazstvo značky Matra v roku 1969 bolo totiž dosiahnuté v spolupráci s britským tímom Tyrell.

Revolučný turbo motor predstavili v 12.01 1977 na okruhu Silverstone vo Veľkej Británii.

Motor V6 mal obsah 1,5 Litra na rozdiel od konkurencie, ktoré používali motory V6 s objemom 3,0 litra bez turba

Turba boli dodávané od firmy Garrett AiResearch

 

Monopost RS01  TURBO  1977 - 1979

Formula RS01 štartovala vôbec po prvý krát a dokonca boli prvý krát použité radiálne pneumatiky od Michelinu. Pilotom bol mladý Jean-Pierre Jabouille úradujúci majster Európy vo formule F2. Monopost prezývaný ako Yellow Tea ( žltý čajík ) Na vývoji sa podielalii François Castaing, Michel Tetu a Marcel Hubert .

Pozri video:  www.youtube.com/watch?v=jM0Qjg-GMc8

                    www.youtube.com/watch?v=Vz8-xQo7Z5A

 

Monopost RS10 TWIN TURBO  1979 - 1980

Neskôr v roku 1979 nahradil monopost RS01 monopost RS10, Ktorý Disponoval techlógiou TWIN- TURBO ( 2 x turbo ) + 6 stupňovú prevodovku. Monoposty prestavili na Grand Prix v Monacu, ktorú taktiež pilotoval Jean-Pierre Jabouille a René Arnoux. Prvé víťazstvo dosiahol Renault v nasledujúcej Grand Prix vo Francúzsku v Dijon-Prenois.  Neskôr si iné tímy uvedomili výhody turba a spoločnosti ako BMW a Ferarri pracovali na vývoji turbo motorov.

Monopost  Renault RS10
Motor označenie: 90 ° V6
Špecifikácia: Preplňovanie dvoma Turbami  KKK od firmy
Garrett AiResearch
Vŕtanie x zdvih: 86 x 42,8 mm
Obsah motora: 1.492 ccm
Výkon: 500 koní pri 11.000 otáčkach za minútu
Dodávka paliva: Kugelfischer vstrekovanie paliva

Pozri video: www.youtube.com/watch?v=ZiONySRU6Gk

                   www.youtube.com/watch?v=nkbAkM740JY

Monopost RS10, bol predstavený v roku 1979

 

Monopost RE20  BI-TURBO  1980 - 1981

V roku 1981 s príchodom ďaľšej sezony a roku 1980 - 1981 Renault predstavil monopost RE20B, motor preplňovali opäť dve turbá od Garrettu. Monopost disponoval motorom Gordini EF1 V6 biturbo. Monopost spolu s pilotmi Jean-Pierre Jabouille a René Arnoux zaznamenali vítazstvo v Grand Prix  Brazílie a Juhoafrickej republiky. Neskôr v tejto sezone získal Renault aj pohár konštruktérov.  Do sezony 1981 sa predstavil vynovený monopost RE20B taktiež s uspešným motorom motorom Gordini EF1 V6 biturbo.

Pozri video: www.youtube.com/watch?v=a6Q10ApLqA8

                   www.youtube.com/watch?v=IXLZGCp_kNE&feature=related

Gordini EF1 V6 biturbo.

 

Monopost RE30B a RE30C  TURBO  1982 - 1983

 

na ďaľších informáciach sa pracuje, jednotlivé monoposty budú v krátkosti predstavené až po aktuálnu sezónu 2012 + ich výsledky jednotlivých grand prix

 

 

Vyhľadávanie

© 2012 Všetky práva vyhradené.