Novinky

Renaut Safrane

10.02.2012 23:10
Renault Safrane je automobil vyššej strednej triedy, ktorý vyrábala francúzska automobilka Renault. Vyrábať sa začal v roku 1992, kedy nahradil uspešný Renault 25. Vyrábal sa iba ako päťdverový liftback. Bol to prvý automobil značky Renault, ktorý mal airbagy. V roku 1996 prešiel modernizáciou, o štyri roky neskôr bola výroba ukončená a bol nahradený modelom Renault Vel Satis. Vrcholnou verziou bol Safrane 3,0 V6 Biturbo Safrane Biturbo V roku 1994 Renault uviedol vysokovýkonnú Biturbo verziu dostupnú v modeloch RXE a Baccara. Tento model priniesol twin-turbo verziu 3.0 V6 z Aplpine A610 s výkonom 193 kW (262 PS, 258 hp) a krútiacim momentom 360Nm, ktorá bola vyvinutá v spolupráci s nemeckými  firmami  Hartge a Irmscher v súčinnosti. Safrane biturbto disponoval pohonom 4x4. Bol k dispozícii iba s manuálnou prevodovkou, pretože neexistovala žiadna automatická prevodovka pre takýto typ motora s takýmto výkonom. Pretože v tejto cenovej triede boli preferované motory...
>>

Renault Clio

26.01.2012 18:56
Renault Clio je malý automobil, ktorý vyrába francúzska automobilka Renault od roku 1990. Nahradil Renault 5 a vyrába sa už jeho tretia generácia. V Japonsku sa predáva pod názvom Renault Lutecia. Klasicky je na výber troj- a päťdverový hatchback. Od druhej generácie sa vyrába trojpriestorový sedan s názvom Renault Thalia. V tretej generácii pribudlo aj praktické kombi Clio Grandtour. Prvá generácia Prvýkrát sa Clio predstavilo na autosalóne v Paríži v júni 1990. O rok neskôr získalo titul Auto roka. Vyrábalo sa do roku 1998. Okrem francúzskeho Štrasburgu sa montovalo aj v čínskomPekingu, indickom Dillí a tureckej Burse. Už po roku prešlo prvým drobným faceliftom a o dva roky neskôr druhým. Najväčšou zmenou bola nová predná maska a nárazníky. Najväčšou premenou prešlo v roku 1995, kedy zmenou boli aj nové svetlomety. Tiež bol predstavený športový model RT s motorom 1.8 L 16v a výkonom 99kw tj. 135 koní. Motory 1.2 L 1.2 L 1.2 L 1.4 L 1.7 L 1.8 L 16v...
>>

Renault 11 Turbo

26.01.2012 18:11
 Renault 11 sú automobily nižšej strednej triedy, ktoré vyrábala francúzska automobilka Renault v rokoch 1981 až 1988. Vyrábala ich aj americká spoločnosť American Motors pre americký a kanadský trh v rokoch 1983 až 1987. V Kolumbii sa vyrábali v rokoch 1983 až do roku. Motorizácie: TC - 1.1 L - 1108 cc; 48 PS (35 kW; 47 hp) GTC - 1.2 L - 1237 cc; 55 PS (40 kW; 54 hp) TL - 1.4 L - 1397 cc; 60 PS (44 kW; 59 hp) GTL - 1.4 L - 1397 cc; 68 PS (50 kW; 67 hp) TSE - 1.4 L - 1397 cc; 72 PS (53 kW; 71 hp) TXE - 1.7 L - 1721 cc; 82 PS (60 kW; 81 hp) GTX - 1.7 L - 1721 cc; 90 PS (66 kW; 89 hp) GTE - 1.7 L - 1721 cc; 95 PS (70 kW; 94 hp) Turbo - 1.4 L - 1397 cc; 115 PS (85 kW; 113 hp) GTD - 1.6 L - 1595 cc; 55 PS (40 kW; 54 hp) Renault 11 Turbo Okrem základných motorizácii aj Renault 11 dostal emblem z logom Turbo. Motor prevzatý od menšieho brata R5 mu náramne svedčal a auto si našlo miesto aj u milovníkov športových vozidiel. Renaulty 11...
>>

Renault 21 Turbo

26.01.2012 14:51
Renault 21 Automobil strednej triedy, ktorý vyrábala francúzska automobilka Renault  v rokoch 1986-1944. Predávalo sa aj v Severnej Amerike cez American Motors ako Renault Medallion a Eagle Medallion.Renault 21 sa začal vyrábať v roku 1986 ako nasledovník veľmi úspešného modelu Renaultu 18, neskôr nasledoval sedemmiestny 21 Nevada (v Spojenom kráľovstve ako Savanna), čo bola konkurencia modeluPeugeot 505. Samozrejme aj modelu 21 Renault venoval patričnú pozornosť v divízií Renault Sport. Motorizácie: 1.4 L (1397 cc) benzín SOHC 8V I4; 68 PS (50 kW; 67 hp); max. rýchlosť: 165 km/h (103 mph) 1.4 L (1397 cc) benzín OHV 8V I4; 70 PS (51 kW; 69 hp); max. rýchlosť: 168 km/h (104 mph) 1.6 L (1565 cc) benzín SOHC 8V I4; 73 PS (54 kW; 72 hp); max. rýchlosť: 165 km/h (103 mph) ; 0-100 km/h : 12.0 s 1.7 L (1721 cc) benzín SOHC 8V I4 carb.; 76 PS (56 kW; 75 hp); max. rýchlosť: 173 km/h (107 mph) ; 0-100 km/h : 12.0 s 1.7 L (1721 cc) benzín SOHC...
>>

Renault 8 Gordini

26.01.2012 14:19
Renault 8 je štvor- až päťmiestny automobil s motorom umiestneným vzadu a kotúčovými brzdami na všetkých kolesách vyrábaný firmou Renault  od roku 1962  do roku 1973.  Vozidlo malo premiéru 22. júna 1962 na autosalóne v Ženeve. V rokoch 1963 -1971 bolo do ČSSR  privezených okolo 8 000 ks. Motor R8 – 956 cm³, 30 kW, 5200 min-1 R8 Gordini – 1108 cm³, 57 kW, 6500 min-1 R8 Gordini – 1300 – 1255 cm³, 88 kW, 6750 min-1 (prevodovka päťstupňová)  Rozmery Dĺžka – 3995 mm Šírka – 1490 mm Výška – 1405 mm Rázvor – 2270 mm Rozchod – 1256/1226 mm Váha – 760 kg Pozri video:  www.youtube.com/watch?v=AcRJtMqB2zg&feature=related Renault 8 Gordini Renault 8 sa vyrábal aj v športovej úprave ako model R8 Gordini a to až do roku 1968 len v modrej farbe s dvomi pruhmi a štvoricou svetlometov, po roku 1968 bol k dostatiu vo farbách Francúzska:  bielej, červenej a už zmienenej modrej ale v žiadnej inej. Výroba...
>>

RENAULT - divízia športových automobilov ALPINA

26.01.2012 10:57
Firmu založil Jean Rédélé, syn francúzskeho dealera Renault. Jean sa po štúdiách stal najmladším dealerom automobilky vo veku 24 rokov. V roku 1951 sa zúčastnil svojej prvej rally s vozidlom Renault 4CV. Úspechy zbieral aj v súťaži 24 hodín Le Mans. 3 roky po sebe tiež zvíťazil vo svojej triede v pretekoch Mille Miglia. Renault 4CV bol Jeanová obľúbeným vozidlom a tak, keď získal druhý voz, dal sa do výstavby 2 prototypov. Prvé auto Alpine sa predstavil v roku 1955. Išlo o vozidlo Alpine Mille Miles A 106. Podvozok bol odvodený z obľúbeného Renaultu, karoséria bola vyrobená z laminátu. V októbri toho istého roku vznikla Société des voitures Alpine. Sériová výroba bola začal v roku 1956. Voz bol zaradený medzi produkty Renault. Predstavenie Renaultu Dauphine viedlo k Rédélého úprave na auto Alpine A 108. V roku 1963 sa objavil jeho nástupca Alpine A 110 ktorý patrí medzi najslávnejšie autá tejto automobilky vôbec. Ten si vydobil veľa úspechov na poli svetových súťaží. V roku 1962...
>>

Renault 5 Turbo

24.01.2012 09:32
Prvá generácia Vyrábala sa do roku 1984. Montovala sa vo francúzskom Billancourte, španielskom meste Valladolid, venezuelskom meste Mariara, slovinskom Novom meste a iránskom Teheráne. Karoséria sa vyrábala ako troj- alebo päť-dverový hatchback. Design vytvoril Michel Boue. Výrazným dizajnérskym prvkom a typickým znakom sa stali zadné svetlomety umiestnené v C-stĺpiku. V USA sa vozidlo vyrábalo a predávalo pod názvom Le Car. Motory 0.8 L (26 kW); max. rýchlosť: 120 km/h 1.1 L (33 kW); max. rýchlosť: 135 km/h 1.3 L (40 kW); max. rýchlosť: 140 km/h 1.3 L (46 kW); max. rýchlosť: 151 km/h 1.4 L (46 kW); max. rýchlosť: 142 km/h 1.4 L (81 kW); max. rýchlosť: 185 km/h  turbom preplňvaný motor 1.4 L (118 kW); max. rýchlosť: 201 km/h turbom preplňvaný motor 1.7 L (67 kW); max. rýchlosť: 175 km/h  Renault 5 turbo Alpine   Druhá generácia Vyrábali sa do roku 1996 a montovali sa vo všetkých mestách ako predchodca. Design...
>>

Vyhľadávanie

© 2012 Všetky práva vyhradené.